Organisatie­ontwikkeling

Het ontwikkelen van je organisatie is een kwestie van aandacht. Vanuit bewustwording een heldere richting kiezen en dan elke dag doen. Stap voor stap beweging creëren. Daarbij gaat het niet alleen om het wat, maar vooral ook om het waarom en het hoe. Anders gezegd: waarom doe jij wat je doet en past dit nog bij waar de wereld naartoe beweegt?

 

 

Het ontwikkelen van je organisatie is een kwestie van aandacht

Jouw organisatie kan waarschijnlijk een ‘Business Boost’ gebruiken wanneer je jezelf een of meer van de volgende vragen stelt en twijfelt over het antwoord.

  • Zijn we nog wel relevant genoeg, zijn we echt betekenisvol, kunnen mensen zich aan ons verbinden vanuit onze missie?
  • Snappen we nog steeds voldoende wat er speelt, doen we de dingen vanuit de juiste inzichten, zijn wij duidelijk over ons eigen hoe, hebben we een heldere visie?
  • Zijn we met de goede dingen bezig? Klopt het wat we doen? Zijn onze kernwaarden voor iedereen voelbaar, zowel binnen als buiten?
  • Zijn we meesters in ons vak, maken we echt een verschil in onze sector?
  • Doen we het ook goed en efficiënt? Hebben we onze structuur, onze processen en onze inrichting goed op orde?
  • Maken we echt impact voor mensen, gaan klanten ons oprecht missen wanneer we er niet meer zouden zijn?
  • Zijn onze medewerkers, onze teams, blij en gemotiveerd? Zijn ze betrokken bij wat we doen en willen ze er graag onderdeel van zijn?
  • Hebben wij voldoende leiderschap in onze organisatie, kunnen we bezielen?
  • Wat kenmerkt eigenlijk onze cultuur en is dat nou helpend of juist niet?
  • Klopt onze positie op de markt, zijn we daar waar onze waarde ook gezien wordt? Klopt ons eigen beeld met dat van onze klanten?
  • Maken we de juiste strategische keuzes? Weten we voldoende wat er speelt in de markt, de maatschappij, qua mensen en qua middelen? En spelen we daar goed op in?
  • Is ons businessmodel houdbaar? Benutten we onze verdiencapaciteit? Durven we keuzes te maken in ons portfolio? Kennen we onze klantreis en maken we onze kernwaarden daar ook daadwerkelijk waar?

 

 

 

diagram basis organisatie zingevend perspectief business sociale aspecten impact

Aanpak

Wil je weten hoe we dat doen?

Neem dan contact op met Guido op:
guido@kunn.nl of 06 15 13 92 74.

business coach in een net pak zit ontspannen op een bank en praat aan de telefoon met uitzicht op de stad.